تهران - زعفرانیه بلوار بهزادی

ما را دنبال کنید

سوالی دارید بپرسید ؟

021-91099678

همه چیز درباره زندگی در آلمان

همه چیز درباره زندگی در آلمان 🇩🇪 ( هزینه ها + شرایط)

شهرهای مدرن، سیستم آموزشی پیشرفته و استانداردهای بالای زندگی در آلمان ،این کشور را به مقصدی جذاب برای مهاجران و گردشگران از سراسر جهان تبدیل کرده است. در صورتی که شما نیز قصد دارید برای تحصیل، کار یا زندگی به این کشور مهاجرت کنید؛ اما از خود پرسیده اید که زندگی در این کشور به عنوان یک مهاجر چگونه خواهد بود؟.با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

ما در این مقاله برخی از دلایلی که باعث شده هر ساله صدها مهاجر این کشور را برای زندگی در اروپا انتخاب کنند را برای شما شرح می دهیم. در مورد فرصت هایی که این کشور در اختیار مهاجران و دانشجویان بین المللی قرار می دهد بحث می کنیم. همچنین بهترین شهرهای این کشور، کیفیت زندگی، هزینه ها و … در آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

دلایلی برای زندگی در آلمان

دلایل مختلفی را می توان نام برد که باعث شده مهاجران کشور آلمان را برای زندگی انتخاب کنند. با این حال، از مهم ترین این دلایل و مزایای انتخاب آلمان برای زندگی در اروپا می توان موارد زیر را نام برد:

مردم آلمان راحت صمیمی می شوند.

آلمانی ها معمولاً به عنوان افرادی سخت گیر، رک و فاقد حس شوخ طبعی شناخته می شوند. اگرچه این توصیف تا حدی ریشه در واقعیت دارد؛ اما بیشتر به شناخت مردم از آلمانی ها به ویژه در خارج از موقعیت های رسمی برمی گردد.

از طرفی آلمانی ها خیلی رک و مستقیم حرف می زنند و زمان و قوانین برای آن ها بسیار اهمیت دارد. این ویژگی ها به ویژه رک بودن، اغلب توسط افراد خارجی که دارای فرهنگ های راحت تری هستند؛ نوعی بی تفاوت بودن یا رفتاری بی ادبانه تلقی می شود.

لذا شما در زمان زندگی در آلمان باید بدانید که چیزی که می گویید، بسیار بااهمیت تر از لحن و نحوه گفتن شما است.

به عنوان مثال، اگر از یک آلمانی بپرسید که “حال شما چطور است” ؛ از او پاسخی صادقانه و واقعی دریافت خواهید کرد. زیرا سؤال شما به صورت جدی و نه به عنوان یک گفتگوی کوچک در نظر گرفته می شود. علاوه بر این، قول دادن مثل توافق کردن برای قرار ملاقات در ساعت 13:00 ، به معنای آن است که واقعاً باید در آن زمان آنجا باشید.

برخلاف انگلیسی زبان ها، آلمانی ها برای مخاطب قرار دادن دیگران به صورت رسمی و غیررسمی روش های خاصی دارند. به عنوان مثال، “Sie” برای خطاب کردن محترمانه، “Du” غیررسمی است و برای مخاطب قرار دادن دوستان، کودکان یا افراد همسن به کار می رود. در صورتی که نمی دانید که از کدام گزینه استفاده کنید نیز، می توانید خیلی راحت “Sie” را به کار ببرید.

هنگام دوستیابی، اجازه دهید دوست آلمانی، شما را راهنمایی کند که آیا آماده هستید به “Du” تغییر دهید.

نگران نباشید رفتار آن ها در موقعیت های غیررسمی جدی و خشک نیست. با پیدا کردن یک نقطه مشترک، آلمانی ها خیلی سریع صمیمی می شوند.

امنیت، ثبات و زیرساخت های عالی زندگی در آلمان

آلمان به داشتن قوانین، نظم و دقت اهمیت زیادی می دهد و همین باعث شده که به موتور اقتصادی اتحادیه اروپا تبدیل شود. این کشور همچنین یکی از امن ترین کشورهای جهان به حساب می آید. رتبه دوم را نیز به عنوان کشوری “بسیار کارآمد” در زمینه مقابله با کرونا دارد. البته بدیهی است که برخی از محله های شهرهای بزرگ، به خوبی مناطق دیگر نباشند. اما شهرهای آلمانی زیادی وجود دارند که کیفیت زندگی مورد نظر شما را ارائه می دهند.

این امنیت بالا به لطف زیرساخت های بسیار توسعه یافته برای زندگی در آلمان ؛همچنین کارآمد بودن دولت و سیستم اجرای قانون آلمان به دست آمده است. در حالی که جرائم خفیف مانند جیب بری و سرقت همچنان رایج هستند؛ جرائم خشونت آمیز واقعی به ندرت در این کشور اتفاق می افتد.

برخلاف کشورهایی مانند آمریکا نیز، رابطه مردم با مجریان قانون در آلمان مثبت و مبتنی بر احترام است. علاوه بر این، میزان فساد پایینی دارد؛ خیابان ها تمیز هستند و بازار کار پررونق است که همه این ها پایه های محکمی برای یک جامعه باثبات را به وجود می آورند.

به طور کلی، اگرچه مردم آلمان زندگی پرمشغله ای به اندازه هر جای دیگری دارند. اما آرامش و سکوت را دوست دارند. سر و صدا و شلوغی معمولا برای مسابقات فوتبال، جشن اکتبر (Oktoberfest) و سایر جشنواره ها نگه داشته می شود.

به طور خلاصه، آلمان کشوری است که می توانید هر دو سبک زندگی شهری پر هیجان و حومه شهر آرام را پیدا کنید. در عین حال نیز، از امنیت، ثبات و آرامش خاطر بهره مند شوید.

به عبارت دیگر، امنیت بالا، زیرساخت های بسیار توسعه یافته و اقتصاد قوی آلمان دلایل بسیار محکمی برای مهاجرت به این کشور هستند.

کیفیت بالای زندگی در آلمان

کیفیت بالای زندگی در آلمان

آلمان به دلیل داشتن اقتصاد قوی، قوانین و مقررات دقیق و سبک زندگی منظم، سطح زندگی بسیار بالایی را ارائه می دهد. حقوق کارمندان در آلمان بسیار مناسب است و به هر کسی که کار تمام وقت یا حتی نیمه وقت دارد اجازه می دهد که زندگی خوبی داشته باشد. حتی کارآموزان در شرکت های آلمانی نیز حقوق مناسبی دریافت می کنند تا بتوانند سطح زندگی خوبی داشته باشند.

مواد غذایی نیز در آلمان بسیار ارزان هستند. به طوری که بسیاری از اروپایی های نزدیک به مرز آلمان برای خرید مواد غذایی و بنزین به آلمان می آیند تا در هزینه ها صرفه جویی کنند. سیستم بهداشت و درمان این کشور نیز، در بخش بزرگی دولتی است و اکثر کارمندان حقوق بگیر در این سیستم عضویت دارند.

این سیستم به طور اساسی تضمین می کند که همه افراد با پرداخت هزینه بسیار کمی به خدمات بهداشتی دسترسی داشته باشند. این خود یک شاخص مهم برای دستیابی به سطح بالای زندگی در یک کشور است.

اجاره خانه برای زندگی در آلمان می تواند بالا باشد. با این حال، افزایش قیمت اجاره در شهرهایی مانند برلین مهار شده است. این قانون موسوم به “Mietbremse” اکنون برای محافظت از مستاجران در برابر افزایش بیشتر و غیرمنطقی قیمت اجاره ها اجرا می شود.

همچنین، شهرهای بزرگ آلمان دارای سیستم حمل و نقل عمومی کارآمدی هستند که شما را به هر کجا که نیاز دارید، می رساند. حتی در شهرهای کوچک تر نیز حداقل یک سیستم اتوبوس یا قطار مقرون به صرفه وجود خواهد داشت که می توانید به آن تکیه کنید.

به طور خلاصه، ترکیب درآمد نسبتاً بالا، امنیت اجتماعی، بهداشت و درمان و حمل و نقلی که به راحتی در دسترس، چیزی است که سطح زندگی در آلمان را برای کسانی که از خارج می آیند بسیار ایده آل می کند.

برای انگلیسی زبانان عالی است

مهاجرت به یک کشور جدید می تواند ترسناک باشد. مخصوصاً اگر کشوری باشد که زبان آن کاملاً با زبان مادری شما متفاوت است. پس آلمان برای کسانی که آلمانی بلد نیستند چگونه خواهد بود؟. در واقع، خیلی بد نیست. زیرا در شهرهای بزرگ، اکثر آلمانی ها حداقل درک ابتدایی از زبان انگلیسی دارند. انگلیسی نیز در مدارس آلمانی تدریس می شود. البته به اندازه کشورهایی مثل هلند ریشه دار نیست.

این ممکن است به دلیل کاهش تأثیر تلویزیون باشد. زیرا تا به امروز، بسیاری از برنامه های تلویزیونی که به زبان انگلیسی هستند؛ همچنان به زبان آلمانی دوبله می شوند. بنابراین، با وجود تمرکز روزافزون آلمان بر بین المللی شدن، زبان آلمانی بسیار ارزشمند است.

در نتیجه، اگر قصد زندگی در آلمان را دارید؛ با تلاش برای یادگیری و صحبت کردن به زبان آلمانی، به راحتی می توانید نظر مردم محلی را جلب کنید. علاوه بر این، این نیمی از لذت زندگی در خارج از کشور است.

با این حال، دانش زبان انگلیسی شما در آلمان می تواند کمک زیادی به شما کند. زیرا به عنوان مثال، اکثر افسران پلیس آلمان تا حدودی می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند. در شهرهای بزرگ مانند برلین یا مراکز مالی مانند فرانکفورت، یا در هنگام حضور در رویدادهای موسیقی یا ورزشی (بین المللی) افراد زیادی می بینید که به زبان انگلیسی صحبت می کنند. زیرا آن ها حجم بیشتری از گردشگران انگلیسی زبان را می بینند. یا جمعیت بین المللی بیشتری مرتبط با تجارت دارند.

آلمان به دنبال جذب دانشجویان و کارآموزان بین ‌المللی است

بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و مهار ویروس کرونا، آلمان به مقصدی جذاب برای دانشجویان و کارآموزان از سراسر جهان تبدیل شده است. این علاقه توسط آلمانی ها نادیده گرفته نشد. زیرا جذب و حفظ استعدادها برای اکثر کشورهای توسعه یافته جهان اهمیت دارد. آلمان نیز از این قاعده مستثنی نیست و  برای برآورده کردن انتظارات دانشجویان بین المللی به عنوان یکی از ۵ مقصد برتر تحصیلی در جهان تلاش می کند.

به عنوان مثال، دانشگاه های آن دوره های بیشتری را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. بخش مسکن دانشجویی نیز برای تطبیق مسکن خود با نیازهای دانشجویان ورودی و مهاجران برای زندگی در آلمان تلاش می کنند.

علاوه بر این، سیستم آموزشی آلمان بسیار باکیفیت است. این امر، در کنار هزینه های مقرون به صرفه برای دانشجویان خارجی در دانشگاه های دولتی، برخورد مناسب با کارآموزان در مشاغل آلمانی و اقتصاد بزرگ، پایدار و تشنه دانش، آلمان را به مکانی واقعی تبدیل کرده است که یک دانشجوی بین المللی بلندپرواز می ‌تواند در آن برای خود زندگی ایده آلی بسازد.

اگر قصد تحصیل در آلمان یا شرکت در دوره های کارآموزی این کشور را دارید؛ توصیه می کنیم حتما با مشاوران ما در مجموعه گام اول رویش جوانه تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده هستند تا با ارائه مشاوره رایگان تمامی اطلاعات لازم در این مورد را در اختیار شما قرار دهند.

بهترین شهرها برای زندگی در آلمان

در ادامه برخی از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی را معرفی می کنیم. هر یک از آن ها را نیز از نظر چشم اندازهای شغلی، دانشگاه های معتبر، کیفیت و هزینه های زندگی مورد ببرسی قرار می دهیم.

شهر برلین

شهر برلین

برلین، پایتخت آلمان را باید شهری پر از تضاد دانست. در این شهر می توانید ساختمان های تاریخی را در کنار معماری مدرن، روحیه آرامش بخش را در کنار جو پرشتاب و فرهنگ های شکوفا از سراسر جهان را در کنار «برلینر شناوزه» (روحیه و فرهنگ خاص برلینی ها) مشاهده کنید. این شهر دائماً در حال بازسازی خود است و به طرز شگفت انگیزی، با زندگی در آلمان این بازسازی را در مردم ساکن برلین نیز مشاهده خواهید کرد.

فرصت های شغلی در برلین

برلین به عنوان قطب استارت آپ های آلمان شناخته می شود و کارآفرینان را برای تبدیل ایده های خود به کسب و کارها تشویق می کند. کیفیت بالای زندگی در این شهر با هزینه های نسباً پایین، یک اکوسیستم گسترده استارتاپ با فرصت های بی شماری برای شبکه سازی ایجاد کرده است.

برلین هم در زمینه استارتاپ ها و هم شرکت های بزرگ حرف اول را می زند. به همین دلیل بسیاری از شرکت های بزرگ از جمله including Zalando, HelloFresh, Pfizer, SAP  و  Flixbusدر برلین مستقر هستند. بنابراین، در زمان زندگی در آلمان چه به دنبال شغل جدید باشید چه کارآموزی، فرصت های کاری متعددی برای کار در استارتاپ ها و مشاغل مختلف در حوزه علم یا فناوری منتظر شما خواهد بود.

فرصت های دانشگاهی در برلین

مؤسسات دانشگاهی برلین به دلیل تنوع گسترده برنامه های خود به زبان انگلیسی مشهور هستند. دانشگاه آزاد برلین  (Freie Universität Berlin)، دانشگاه هومبولت برلین (Humboldt-Universität zu Berlin) و دانشگاه فنی برلین (Technische Universität Berlin) به دلیل کیفیت آموزش عالی خود در سطح جهانی شناخته شده اند. علاوه بر این، دانشگاه‌های هنری برلین به عنوان موسساتی که ذهن های خلاق آینده را شکل می دهند، مشهور هستند.

برلین برترین انتخاب برای دانشجویان خارجی خواهد بود که قصد مهاجرت و زندگی در آلمان را دارند. جمعیت بالای دانشجویان بین المللی در این شهر، به شما کمک می کند تا سریع تر با دیگران ارتباط برقرار کنید و با فرهنگ های مختلف آشنا شوید.

کیفیت زندگی در برلین

در نگاه اول، برلین ممکن است تصور یک جنگل بتنی خاکستری را به شما بدهد. اما به محض ورود به شهر، متوجه خواهید شد که چقدر با پارک ها، رودخانه ها و دریاچه های خود که یک سوم برلین را پوشش می دهند، سبز است.

در حالی که بوتیک های منحصر به فرد و نماهای باروک در شارلوتنبرگ-ویلمرسدورف برای شما احساس یک خیابان شانزلیزه را ایجاد می کنند؛ برلین پانکوف دارای مناطق سبز، شخصیت آرام و مناظر خیابانی باشکوه است.

به صورت کلی، برلین به زندگی شبانه پرجنب و جوش با باشگاه هایی که در طول هفته باز هستند و مهمانی هایی که هرگز پایان نمی یابند، شناخته می شود. اما کسانی که به دنبال سبک آرام ‌تری از زندگی در آلمان هستن، می توانند از گشت و گذار در انواع فضاهای کاراشتراکی، کتابخانه ها، موزه ها و سینماهای انگلیسی ‌لذت ببرند.

البته باید در نظر داشت که، همان طور که برای اکثر پایتخت ها غیرمنتظره نیست؛ برلین با ۱۳،۷۴۶ جرم ثبت شده توسط پلیس به ازای هر ۱۰۰،۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۹؛ به عنوان خطرناک ترین شهر آلمان طبقه بندی می شود. با این حال، به خاطر داشته باشید که آلمان به طور کلی یکی از امن ترین کشورهای جهان است. بنابراین، برلین در زمینه بین المللی همچنان یک شهر امن به حساب می آید.

هزینه زندگی در برلین

برلین یکی از ارزان‌ترین پایتخت های اروپای غربی است. به صورتی که در زمان زندگی در آلمان وقتی با دوستان خود برای غذا بیرون می روید؛ احتمالاً بیش از ۱۰ یورو برای غذای خود هزینه نخواهید کرد.

به صورت ماهانه نیز، می توانید انتظار داشته باشید که با هزینه اجاره مسکن به طور متوسط ​​۲۰۰۰ یورو خرج کنید.

میانگین قیمت اجاره در برلین  سال 2024

 

  • اتاق خصوصی: ۷۰۰ یورو
  • استودیو: ۱۲۰۲ یورو
  • آپارتمان: ۱۵۰۰ یورو

بین المللی بودن برلین

اگر اشتیاق کمی برای یادگیری زبان جدیدی مانند آلمانی دارید؛ انتخاب برلین برای زندگی در آلمان بهترین گزینه انتخابی شما خواهد بود. زیرا برلین شهری است که کمترین مانع زبانی در برابر انگلیسی در آلمان را دارد. بنابراین در زندگی روزمره خود به زبان آشنا صحبت خواهید کرد.

با در نظر گرفتن همه این موارد، برلین واقعاً جایگاه خود را به عنوان بهترین مکان برای زندگی در آلمان به عنوان یک مهاجر کسب کرده است.

شهر مونیخ

زندگی در مونیخ، به ویژه برای کسانی که به دنبال تجربه فرهنگ آلمانی به شکل سنتی آن هستند، بسیار جذاب است. این شهر با حفظ سنت های خود، فضایی صمیمی و اصیل را برای ساکنان و گردشگران فراهم می کند.

فرصت های شغلی در مونیخ

مونیخ فرصت های شغلی جذابی برای مهاجران در زمان زندگی در آلمان در حوزه خدمات مالی، الکترونیک مصرفی و صنعت خودرو ارائه می دهد. این شهر به عنوان پایتخت ایالت باواریا، پایگاه شرکت های بزرگ جهانی از جمله گروه  BMW، Allianz AG، Microsoft Deutschland GmbH، گروه ایرباس و زیمنس است.

فرصت های دانشگاهی در مونیخ

در مقایسه و رتبه بندی های جهانی، مونیخ به عنوان یکی از شهرهای برتر دانشجویی جهان معرفی می شود. دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ و دانشگاه علوم کاربردی مونیخ برخی از دانشگاه های برتر این شهر هستند. هر ساله نیز برای جذب دانشجویان بین الملل برای زندگی در آلمان ،طیف گسترده ای از برنامه های تدریس شده به زبان انگلیسی را ارائه می دهند.

نکته مثبت در مورد شهریه در دانشگاه های آلمان این است که به صورت کلی دانشگاه های این کشور شهریه پایینی (تقریباً ۳۰ یورو در ترم) از دانشجویان دریافت می کنند. علاوه بر این، با کمی تحقیق، می توان فرصت های بورسیه تحصیلی زیادی را پیدا کرد.

اگر به تحصیل در آلمان علاقه مند هستید؛ ما در مجموعه گام اول رویش جوانه آماده ایم تا شما را در این مسیر همراهی کنیم. مشاوران متخصص ما با سال ها تجربه، به شما کمک می کنند تا بهترین دانشگاه و رشته تحصیلی را انتخاب کرده و فرآیند پذیرش خود را با موفقیت به پایان برسانید.

کیفیت زندگی در مونیخ

مونیخ امن ترین شهر برای زندگی در آلمان است. این شهر در مقایسه با سایر شهرهای آلمان با بیش از ۲۰۰۰۰۰ شهروند، کمترین میزان جرم و جنایت را دارد. در سال ۲۰۱۹ نیز، در نظرسنجی کیفیت زندگی مرسر، به عنوان سومین شهر دارای کیفیت زندگی بالا در سراسر جهان معرفی شد و رتبه دوم مشترک برای زیرساخت ها را کسب کرد.

با انتخاب این شهر خود را برای آبجوهای محلی، تماشای ترکیبی نهایی از معماری قدیمی و جدید و یک تعطیلات آخر هفته در آلپ یا شمال ایتالیا آماده کنید.

هزینه زندگی در مونیخ

رشد اقتصادی و کیفیت بالای زندگی به طور طبیعی در هزینه های زندگی در آلمان منعکس می شود. تا جایی که در حال حاضر مونیخ یکی از گران ترین شهرهای آلمان به حساب می آید. به صورت دقیق تر این شهر چهل و نهمین شهر گران قیمت در اروپا محسوب می شود.

از آن جایی که این شهر بین آلمانی ها و بین‌ المللی ها بسیار محبوب است. اجاره مسکن در آن نیز، به طور قابل توجهی بالاتر از سایر شهرهای آلمان خواهد بود. اما خبر خوب این است که با زندگی در این شهر، حقوق شما نیز احتمالاً بالا خواهد بود.

با انتخاب مونیخ برای زندگی در آلمان ،می توانید انتظار داشته باشید که به طور متوسط ​​۲۱۰۰ یورو همراه با هزینه اجاره مسکن خرج کنید.

میانگین قیمت اجاره در مونیخ  2024

  • اتاق خصوصی: ۸۵۰ یورو
  • استودیو: ۱۴۹۹ یورو
  • آپارتمان: ۱۷۷۰ یورو

بین‌ المللی بودن مونیخ

با ۵۳۰،۰۰۰ شهروند با پیشینه خارجی، حدود ۳۷.۷ درصد جمعیت شهر مونیخ بین المللی و خارجی هستند. یک نگاه دقیق تر نشان می دهد که ۱۶ درصد از کل جمعیت مونیخ را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

شهر هامبورگ

شهر هامبورگ

بسیاری از مردم نمی دانند که شهر بندری جذاب هامبورگ بیش از 2000 پل دارد که از رودخانه ها و کانال های شهر عبور می کنند. این تعداد پل، هامبورگ را به شهری با بیشترین پل در اروپا (حتی بیشتر از ونیز و آمستردام با هم) تبدیل کرده است. علاوه بر این، هامبورگ با فرهنگ غنی آب، معماری زیبا و محیط سبز خود، جذابیت خاصی برای بازدیدکنندگان و مهاجران برای زندگی در آلمان ارائه می دهد.

فرصت های شغلی در هامبورگ

اقتصاد پر رونق هامبورگ در بخش های رسانه، سرگرمی و مالی متمرکز است. شرکت های تجاری بزرگ این شهر، فرصت های شغلی و کارآموزی هیجان انگیزی را برای مهاجران در زمینه های بازاریابی، ارتباطات و سایر نقش های تجاری ارائه می دهند. علاوه بر این، هامبورگ به عنوان سومین بندر بزرگ اروپا، فرصت های شغلی بسیاری را در حوزه لجستیک نیز فراهم می کند.

فرصت های دانشگاهی در هامبورگ

دانشگاه های هامبورگ، مانند دانشگاه فناوری هامبورگ و دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ یا جدیدترین دانشگاه این شهر، دانشگاه هافن سیتی شهرت جهانی دارند. هر ساله نیز، دانشجویان بین المللی زیادی را جذب می کنند. این دانشگاه ها فرصت های آموزشی عالی را در زمینه های مختلف ارائه می دهند.

کیفیت زندگی در هامبورگ

کیفیت زندگی در هامبورگ بسیار بالا است. این شهر با دریاچه آلستر در مرکز خود، منطقه خرید پر جنب و جوش، رویدادهای فرهنگی بی نظیر و غذاهای دریایی تازه از دریاهای شور، تجربه ای لذت بخش را برای مهاجران از زندگی در آلمان فراهم می کند.

محله های هامبورگ از نظر زیبایی و غنای فرهنگی بسیار متنوع هستند. برخی مناطق مانند منطقه Schanzenviertel  در هامبورگ-آلتونا نیز از محبوب ترین مناطق مسکونی این شهر برای مهاجران و دانشجویان است.

به صورت کلی هامبورگ یکی از پربارش ترین شهرهای آلمان به حساب می آید. همچنین نسبت به سایر شهرهای بزرگ اروپا امن تر است. لذا می توانید به راحتی در طول روز و شب به تنهایی در شهر قدم بزنید.

هزینه زندگی در هامبورگ

هزینه زندگی در هامبورگ به دلیل اقتصاد قوی، تعداد بالای میلیونرها و و شرکت های گسترده آن در رسانه، سرگرمی و صنعت تجاری نسبتاً بالا است. به همین دلیل، در صورتی که این شهر را برای زندگی در آلمان انتخاب کنید، هزینه های زندگی شما، به اندازه مونیخ و 9 درصد بالاتر از برلین خواهد بود.

به صورت تقریبی هزینه های زندگی ماهانه در هامبورگ، از جمله اجاره خانه، حدود 1900 یورو است.

میانگین قیمت اجاره در هامبورگ  2024

  • اتاق خصوصی: 800 یورو
  • استودیو: 1416 یورو
  • آپارتمان: 1650 یورو

بین المللی بودن هامبورگ

در صورتی که هامبورگ را برای زندگی در آلمان انتخاب کرده اید؛ دانستن چند عبارت آلمانی زندگی در این شهر را برای شما کمی آسان تر خواهد کرد. با زندگی در این شهر می توانید انتظار داشته باشید که مردم به زبان انگلیسی سطح پایه صحبت می کنند و می توانید بدون صحبت کردن به آلمانی روزهای خود را سپری کنید.

در این شهر، سینماها و تئاترهای مستقل و اخبار انگلیسی، فرصت های بسیاری را برای سرگرمی و اطلاع رسانی به مهاجران ارائه می دهد.

با این حال، با توجه به اینکه آلمانی های این شهر شاید چندان انگلیسی را خوب صحبت نکنند؛ یادگیری زبان آلمانی در حد اصطلاحات ساده می تواند به شما کمک زیادی کند تا با آن ها بهتر ارتباط برقرار کنید.

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با جذابیت های زندگی در آلمان آشنا کنیم. اگر قصد مهاجرت به این کشور، کار یا تحصیل در دانشگاه های معتبر آن را دارید؛ کارشناسان ما در مجموعه گام اول رویش جوانه با سال ها تجربه در زمینه مهاجرت به آلمان، به شما کمک می کنند تا بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید.

مشاوره رایگان ما شامل تمامی جوانب مهاجرت به آلمان از ارزیابی شرایط شما، انتخاب مناسب ترین روش مهاجرتی، اخذ ویزا، اقامت، کار و زندگی در آلمان و راهنمایی های لازم در طول فرآیند مهاجرت است.