تهران - زعفرانیه بلوار بهزادی

ما را دنبال کنید

سوالی دارید بپرسید ؟

021-91099678

آشنایی با شهر لایپزیگ آلمان

آشنایی با شهر لایپزیگ آلمان

شهر لایپزیگ آلمان شهری پرجنب و جوش در ایالت زاکسن آلمان است که با جمعیتی حدود 580000 نفر، سیزدهمین شهر بزرگ آلمان به شمار می‌رود. لایپزیگ تاریخ و فرهنگی غنی دارد و سابقه‌ی آن به قرن دوازدهم، زمانی که یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری در اروپای مرکزی بود، بازمی‌گردد. برای قرن‌ها، لایپزیگ یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های تجاری، مراکز ادبی و موسیقی آلمان بود.

شهر لایپزیگ در (آلمان شرقی-مرکزی) درست بالای محل اتصال رودخانه‌های Pleisse، Parthe وWeisse Elster، در حدود 115 مایلی (185 کیلومتری) جنوب غربی برلین قرار دارد. لایپزیگ در حوضه حاصلخیز و کم ارتفاعی واقع شده که دارای ذخایر گسترده‌ای از زغال سنگ قهوه‌ای است. اگرچه این شهر توسط تعداد زیادی از پارک‌ها و باغ‌ها احاطه شده است، اما دارای یک مرکز صنعتی و پیوند حمل و نقل اصلی است. اطراف شهر نیز شامل دشتی است که در آن کشاورزی می‌شود. در واقع لایپزیگ، شهری پر جنب و جوش در قلب آلمان، با تاریخ غنی، فرهنگ پویا و جاذبه‌های فراوان، مقصدی ایده‌آل برای گردشگران است. لایپزیگ با ترکیب منحصر به فرد از تاریخ، فرهنگ، طبیعت و سرگرمی، شهری است که هرگز شما را خسته نخواهد کرد.

تاریخچه شهر لایپزیگ آلمان

لایپزیگ، شهری با سابقه‌ای غنی و پرفراز و نشیب، در ایالت زاکسن آلمان واقع شده است. قدمت این شهر به قرن دوازدهم باز می‌گردد و در طول قرون متمادی شاهد رویدادهای مهمی بوده است.

در ابتدا، لایپزیگ یک محل سکونت اسلاوی بود و در سال 1017 میلادی توسط امپراتور اتو دوم به یک شهر امپراتوری تبدیل شد. سپس این شهر به عنوان یک مرکزی تجاری مهم در اروپای مرکزی رونق زیادی یافت و به علت موقعیت مکانی ویژه آن در تقاطع مسیرهای تجاری مهم به عنوان “دروازه شرق” شناخته شد.

در قرن پانزدهم، لایپزیگ به عضویت اتحادیه هانسی که یک اتحادیه قدرتمند از شهرهای تجاری در شمال اروپا در آمد. امروزه، لایپزیگ شهری مدرن و پویا با اقتصادی متنوع و پررونق است. این شهر همچنین به عنوان مرکز مهمی برای آموزش و تحقیقات شناخته می‌شود و دارای چندین دانشگاه و موسسه تحقیقاتی مشهور است.

چرا شهر لایپزیگ آلمان دارای اهمیت است؟

چرا شهر لایپزیگ آلمان دارای اهمیت است؟

لایپزیگ میراث فرهنگی غنی خود را حفظ کرده است و جاذبه‌های تاریخی متعددی از جمله کلیساها، میدان‌ها و موزه‌ها را دارد. این شهر همچنین صحنه موسیقی و هنری پویایی دارد و میزبان تعدادی جشنواره و رویداد سالانه است. یکی از دلایل اهمیت لایپزیگ به خاطر دیوار برلین و کمونیسم است. بهتر است بدانید در سال 1989 لایپزیگ نقش کلیدی در سقوط کمونیسم در اروپای مرکزی و شرقی، فروپاشی دیوار برلین و اتحاد مجدد آلمان داشت.

لایپزیگ یکی از شهرهای آلمانی است که برای سفر و بازدید مورد توجه گردشگران قرار ندارد و این افتخار معمولا نسیب برلین، مونیخ یا حتی هامبورگ می‌شود. اما بازدید از این شهر قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد. لایپزیک از نظر تاریخی یکی از ثروتمندترین شهرهای آلمان و مرکز هنر و فرهنگ بود. پس از جنگ جهانی دوم، و متعاقب آن جدایی آلمان به آلمان شرقی و غربی، به سرعت از نظر ثروت و اهمیت ارزش آن کاسته شد.

لایپزیگ شلوغ که زمانی در آلمان شرقی کمونیستی به دام افتاده بود، اکنون به شهر تجارت و فرهنگ تبدیل شده است. این شهر همچنین شهری با تاریخ غنی و افراد برجسته و مشهور است. مارتین لوتر، یوهان ولفگانگ فون گوته، یوهان سباستین باخ، فلیکس مندلسون، ریچارد واگنر، آنگلا مرکل، و بسیاری دیگر از افراد مشهور زمانی را در این شهر سپری کرده‌اند.

دلایل زیادی برای گذراندن وقت در این شهر وجود دارد. دوستداران موسیقی می‌توانند به کلیسای سنت توماس – جایی که باخ رئیس گروه کر بود – و موزه عالی اختصاص داده شده به او بروند. دوستداران هنر نیز از دیدن موزه هنرهای زیبا لذت خواهند برد. علاقه مندان به تاریخ می‌توانند به محل نبرد ناپلئون در حاشیه شهر سفر کنند.

نکات مهم قبل از سفر به شهر لایپزیگ آلمان

در این بخش چند نکته وجود دارد که باید قبل از سفر به شهر لایپزیگ با تاریخ غنی، فرهنگ پویا و جاذبه‌های فراوان، باید در نظر داشته باشید:

بهترین زمان بازدید

بهترین زمان برای بازدید از لایپزیگ در طول تابستان (ژوئن تا آگوست) است، زمانی که آب و هوا گرم و آفتابی باشد. البته بازدید از لایپزیگ در تمام طول سال به گردشگران توصیه می‌شود زیرا هر فصل جذابیت خاص خود را دارد. زمستان‌های این شهر سرد و برفی است اما زمستان بهترین زمان برای لذت بردن از بازارهای کریسمس و جشنواره‌های زمستانی است. پاییز نیز برای سفر به لایپزیگ انتخاب مناسبی می‌باشد و می‌توانید جلوه‌های رنگی زیبایی را در این شهر مشاهده کنید.

بهترین وسیله حمل و نقل

لایپزیگ شهری نسبتاً کوچک است و به راحتی می‌توانید با پای پیاده یا با دوچرخه در آن بچرخید. سیستم حمل و نقل عمومی کارآمدی نیز در این شهر وجود دارد که شامل اتوبوس، تراموا و مترو است. اگر قصد دارید خارج از شهر سفر کنید، می‌توانید از قطار یا اتوبوس استفاده کنید.

وسایل مورد نیاز برای سفر به لایپزیگ

وسایل مورد نیاز شما به آب و هوا و فعالیت‌هایی که در طول سفر خود انجام می‌دهید بستگی دارد. اگر در تابستان سفر می کنید، لباس‌های سبک و راحت با خود ببرید. اگر در زمستان سفر می‌کنید، حتماً لباس گرم و ضد آب بپوشید. همچنین باید کفش‌های راحت برای پیاده روی داشته باشید، زیرا احتمالاً در طول سفر خود پیاده روی زیادی خواهید داشت.

تهیه پول و ارز آلمان

پول رایج آلمان یورو است. می‌توانید پول خود را در صرافی‌ها، بانک‌ها و برخی از هتل‌ها و مکان‌های توریستی چنج کنید. کارت‌های اعتباری و بدهی نیز در لایپزیگ به طور گسترده پذیرفته می‌شوند.

زبان شهر لایپزیگ

زبان رسمی لایپزیگ آلمانی است. با این حال، انگلیسی نیز به طور گسترده در مناطق توریستی صحبت می‌شود. اگر آلمانی صحبت نمی‌کنید، یادگیری چند عبارت اساسی مفید خواهد بود.

آداب و رسوم آلمان

آلمانی‌ها مردمی مودب و محترم هستند. بهتر است در ارتباط با آلمانی‌ها دست بدهید و تماس چشمی داشته باشید. در ضمن  هنگام صحبت با افراد از عنوان و نام خانوادگی آنها استفاده کنید.

در آلمان مرسوم است که در رستوران‌ها و کافه‌ها 10 تا 15 درصد انعام بدهند. همچنین بهتر است به رانندگان تاکسی، آرایشگران و سایر ارائه دهندگان خدمات نیز انعام بدهید.

بسیاری از مشاغل و جاذبه ها در آلمان در روزهای یکشنبه و تعطیلات ملی تعطیل هستند. هنگام برنامه ریزی سفر خود به این نکات توجه داشته باشید.

امنیت در شهر لایپزیگ

لایپزیگ شهری امن است، اما مانند هر شهر بزرگ دیگری، باید اقدامات احتیاطی معمول را انجام دهید. از حمل مقادیر زیادی پول نقد خودداری کنید و مراقب دارایی‌های خود باشید. در نهایت نیز از دیدن لایپزیگ لذت ببرید و برای کاوش شهر و آشنایی با تاریخ و فرهنگ آن وقت بگذارید.

مکان‌های دیدنی لایپزیگ

  • Marktplatz: میدان اصلی لایپزیگ دارای معماری بسیار باشکوه
  • Nikolaikirche: بزرگترین کلیسای پروتستان در آلمان با معماری گوتیک و مناظر پانوراما از شهر
  • Mädlerpassage: پاساژ خرید سرپوشیده قرن نوزدهمی با مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های متعدد
  • Burgruine Grimma: ویرانه‌های قلعه قرن سیزدهمی با چشم‌اندازهای زیبا از شهر
  • Leipziger Zoo: باغ وحش لایپزیگ با تنوع زیستی غنی و محوطه‌های مدرن
  • Grassi Museum: موزه هنر با مجموعه‌های متعدد از جمله هنر مصر باستان، هنر اروپایی و هنر شرق آسیا
  • Thomas Church: کلیسای تاریخی محل یادبود یوهان سباستین باخ و محل برگزاری کنسرت‌های موسیقی کلاسیک
  • Auwald: پارک جنگلی بزرگ با مسیرهای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و قایق‌سواری
  • Clara-Zetkin-Park: پارکی زیبا با باغ گل، زمین بازی و دریاچه

تحصیل در لایپزیگ آلمان

تحصیل در شهر لایپزیگ آلمان می‌تواند انتخابی بسیار خوب باشد. زیرا این شهر مزایای متعددی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد، از جمله:

دانشگاه‌های باکیفیت

لایپزیگ میزبان چندین دانشگاه معتبر مانند دانشگاه لایپزیگ (یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آلمان) و دانشگاه فناوری لایپزیگ است. این دانشگاه‌ها طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته‌های مختلف ارائه می‌دهند و همچنین دارای مراکز تحقیقاتی پیشرو در زمینه‌های مختلف مانند علوم پزشکی، مهندسی و علوم کامپیوتر هستند.

هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه

در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ آلمان، هزینه‌های زندگی در لایپزیگ نسبتاً مقرون به صرفه است. این امر به این معنی است که شما می‌توانید با بودجه دانشجویی نیز زندگی راحت و باکیفیتی در این شهر داشته باشید.

محیطی امن و دوستدار دانشجو

لایپزیگ شهری امن با نرخ جرم و جنایت پایین است. مردم لایپزیگ به مهمان نوازی و خوش‌رویی معروف هستند و به دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان خوشامد می‌گویند.

فرهنگ غنی و تاریخ

لایپزیگ سابقه‌ای غنی و فرهنگی پویا دارد. این شهر با داشتن موزه‌ها، گالری‌های هنری، تئاترها و جاذبه‌های تاریخی متعدد، چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان کنجکاو دارد. همچنین این شهر دارای فضای سبز وسیع و پارک‌های متعددی است که مکانی عالی برای استراحت و تفریح دانشجویان هستند.

موقعیت مکانی عالی

لایپزیگ در مرکز آلمان واقع شده است و به راحتی می‌توانید با قطار، اتوبوس یا هواپیما به سایر شهرهای آلمان و اروپا سفر کنید.

جامعه دانشجویی پر جنب و جوش

لایپزیگ دارای جامعه دانشجویی پر جنب و جوش و فعال است. این امر به شما امکان می‌دهد تا با دانشجویانی از سراسر جهان آشنا شوید و دوستان جدیدی پیدا کنید.

دسترسی به فعالیت‌های ورزشی

لایپزیگ شهری عالی برای علاقه‌مندان به ورزش است. در این شهر می‌توانید با وجود تیم‌های ورزشی حرفه‌ای، امکانات ورزشی متعدد و فضای باز به راحتی به ورزش‌های دلخواه خود بپردازید.

معایب تحصیل در لایپزیگ

آب و هوا: آب و هوای لایپزیگ می‌تواند مرطوب و خنک باشد، به خصوص در زمستان و این موضوع برای کسانی که با سرما مشکل دارند اصلا خوشایند نیست.

زبان: زبان آلمانی زبان رسمی لایپزیگ است. اگر به زبان آلمانی مسلط نیستید، باید قبل از شروع تحصیل آن را یاد بگیرید.

یافتن مسکن: یافتن مسکن در لایپزیگ، به خصوص در ابتدای سال تحصیلی، می‌تواند دشوار باشد.

سخن آخر

اگر به دنبال شهری با دانشگاه‌های باکیفیت، هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه، محیطی امن و دوستدار دانشجو، فرهنگ غنی و تاریخ و موقعیت مکانی عالی هستید، لایپزیگ می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در ضمن این شهر برای سفر و گردش نیز انتخاب مناسبی است زیرا مکان‌های گردشگری فوق العاده زیبایی دارد و می‌توانید از کلیساها، میدان‌ها و موزه‌های آن دیدن کنید.