تهران - زعفرانیه بلوار بهزادی

ما را دنبال کنید

سوالی دارید بپرسید ؟

021-91099678

معرفی بهترین شهرهای آلمان

معرفی بهترین شهرهای آلمان

کشور آلمان به خاطر فرصت های شغلی، استانداردهای بالای زندگی و میراث فرهنگی غنی خود، به یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل، کار و زندگی با خانواده تبدیل شده است.  با این حال فرصت های شغلی، چشم انداز دانشگاه، کیفیت زندگی، هزینه زندگی؛ هچنین بین المللی بودن مردم در بهترین شهرهای آلمان با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم تا با در نظر گرفتن معیارهای مختلفی که تمامی مهاجران به کشور آلمان باید آن ها را در نظر بگیرند؛ در ادامه این مقاله به معرفی بهترین شهرهای این کشور بپردازیم.

معیارهای مهم برای انتخاب بهترین شهرهای آلمان

هنگام انتخاب برترین شهر آلمان برای زندگی، چند فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید. از این فاکتورها عبارت اند از:

فرصت های شغلی

اگر به دنبال کار در یک صنعت خاص هستید؛ باید چشم انداز اشتغال آن صنعت را در شهرهای مختلف آلمان بررسی کنید. به طور کلی، شهرهای بزرگتر مانند برلین، مونیخ، فرانکفورت و هامبورگ بازار کار گسترده تری در طیف وسیعی از صنایع ارائه می دهند.

جامعه بین المللی

اگر به دنبال زندگی در جامعه ای متنوع هستید. در بین بهترین شهرهای آلمان شهرهایی با جمعیت قابل توجه مهاجر و خدمات پشتیبانی مهاجران را در نظر بگیرید. به صورت معمول، در بین شهرهای آلمان برلین، مونیخ، هامبورگ و دوسلدورف جوامع مهاجر بزرگی دارند.

هزینه زندگی

هزینه زندگی در آلمان به طور قابل توجهی از شهری به شهر دیگر متفاوت است. مونیخ گران ترین شهر این کشور خواهد بود. در حالی که برلین و لایپزیگ گزینه های مقرون به صرفه تری برای زندگی به حساب می آیند.

کیفیت زندگی

از دیگر معیارهای قابل توجه برای انتخاب بهترین شهرهای آلمان باید به کیفیت زندگی در شهر انتخابی اشاره کرد. کیفیت زندگی در این کشور به طور کلی بالا است. اما برخی از شهرها مانند مونیخ به دلیل ارائه خدمات عمومی، مراقبت های بهداشتی، آموزش و ایمنی عالی، از نظر کیفیت زندگی در رتبه های بالاتری قرار دارند.

آب و هوا

آب و هوا در آلمان از شمال به جنوب متفاوت خواهد بود. به صورت معمول، در شهرهای شمالی مثل هامبورگ و … آب و هوا خنک تر و مرطوب تر است. در حالی که در جنوب در شهرهایی مثل مونیخ آب و هوا گرم تر و خشک تر خواهد بود.

حمل و نقل عمومی

یکی از حیاتی ترین جنبه ها برای مهاجران هنگام انتخاب بهترین شهرهای آلمان برای زندگی، سیستم حمل و نقل عمومی است. سیستم حمل و نقل عمومی خوب، گشت و گذار در شهر و کاوش در تمام چیزهایی که ارائه می دهد را آسان تر می کند.
به صورت معمول، آلمان دارای سیستم حمل و نقل عمومی عالی است که شامل قطار، اتوبوس و مترو می شود. با این حال، هنگام انتخاب شهر، بهتر است به در دسترس بودن و کارآمدی سیستم حمل و نقل عمومی در آن شهر توجه کنید.

دسترسی به فرودگاه

در صورتی که زیاد سفر می کنید یا نیاز به رفت و آمد و کار در شهرها یا حتی کشورهای مختلف دارید؛ دسترسی به فرودگاه عامل مهمی در انتخاب محل زندگی برای شما خواهد بود.

در بین بهترین شهرهای آلمان برای زندگی، برلین، مونیخ، هامبورگ، دوسلدورف، اشتوتگارت و فرانکفورت دارای فرودگاه های بین المللی بزرگی هستند. در نتیجه دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی در آن ها بسیار ساده تر است.

به این ترتیب، مهاجران در چنین شهرهایی می‌ توانند برای کار یا تفریح بدون اینکه با رانندگی طولانی بین شهرها سر و کار داشته باشند، سفر کنند.

معرفی بهترین شهرهای آلمان برای زندگی

معرفی بهترین شهرهای آلمان برای زندگی

آلمان دارای شهرهای متعددی است که کیفیت زندگی استثنایی را ارائه می دهند. در اینجا برخی از بهترین شهرهای این کشور برای زندگی را معرفی می کنیم که عبارت اند از:

برلین

برلین، پایتخت آلمان، به عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان برای مهاجران شناخته می شود. این شهر بزرگ و پر جنب و جوش، طیف گسترده ای از فرصت ها را برای افراد در هر زمینه ای ارائه می دهد. به همین دلیل است که انتخابی محبوب برای کسانی است که به دنبال شروع یک زندگی جدید در اروپا هستند.

  • ارزان ترین شهر برای زندگی در بین پایتخت های اروپایی غربی.
  • استفاده گسترده از زبان انگلیسی در آن له خاطر جمعیت زیاد مهاجران در آن.
  • هزینه زندگی در برلین: 2000 یورو در ماه

این شهر یکی از بهترین شهرهای آلمان برای کارآفرینان و مرکز استارتاپ های این کشور به حساب می آید. شرکت های بزرگ مانند  Zalando، HelloFresh، Pfizer، SAP  و Flixbus  نیز در این شهر مستقر هستند. به همین دلیل، در آن فرصت های شغلی زیادی در زمینه های علم، فناوری و استارتاپ ها وجود دارد.

وجود دانشگاه های مشهور جهانی مانند دانشگاه آزاد برلین، دانشگاه هومبولت برلین و دانشگاه فنی برلین و … نیز، برلین را به یکی از ایده آل ترین و بهترین شهرهای آلمان برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است.

درست است که این شهر به خاطر زندگی شبانه خود، با کلوپ ‌هایی که در طول هفته باز می‌ مانند و مهمانی ‌هایی که هرگز تمام نمی ‌شوند، شناخته شده است. با این حال، کسانی که به دنبال یک سبک زندگی آرام تر می گردند نیز، می توانند از فضاهای آرام و متناسب با سلیقه و سبک زندگی آرام نظیر انواع فضاهای کار مشترک، کتابخانه ها، موزه ها و سینماهای انگلیسی دوستانه و … در این شهر، نهایت استفاده را ببرند.

مونیخ

مونیخ، پایتخت ایالت بایرن آلمان، یکی از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی، به خصوص برای خانواده ها است. این شهر به خاطر معماری زیبا، باغ های آبجو و جشنواره مشهور Oktoberfest شناخته می شود. استاندارد زندگی بالا با امنیت عمومی عالی، زیرساخت های مدرن و سیستم های حمل و نقل عمومی کارآمدی را نیز ارائه می دهد.

  • شرکت های برتر برای استخدام: Siemens AG, BMW, and Allianz
  • دانشگاه های برتر: دانشگاه صنعتی مونیخ، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان، دانشگاه علوم کاربردی مونیخ
  • هزینه زندگی در مونیخ: آلمانی، ترکی، عربی
  • زبان های پرکاربرد در مونیخ: آلمانی، ترکی، عربی

علاوه بر این، فضای سبز فراوان، پارک ها و باغ ها در سراسر شهر وجود دارد که مکان های عالی برای تفریح ​​و سرگرمی هستند. به طوری که زندگی در این شهر به معنی این خواهد بود که شما به طور همزمان به شهر بزرگ و طبیعت دسترسی دارید.

مناظر طبیعی خیره کننده در اطراف مونیخ، از جمله کوه های آلپ، فرصت های عالی برای پیاده روی، دوچرخه سواری و اسکی را فراهم می کند.

پارک های بزرگ مانند باغ انگلیسی در این شهر نیز، که یکی از بزرگترین پارک های شهری در جهان است؛ مکان های عالی برای استراحت، پیک نیک یا گشت و گذار به حساب می آیند.

معرفی بهترین شهرهای آلمان برای زندگی فرانکفورت

هامبورگ

هامبورگ، دومین شهر بزرگ و یکی از بهترین شهرهای آلمان ،گزینه ای عالی برای کسانی خواهد بود که به دنبال یک شهر بین المللی با طیف گسترده ای از فعالیت ها و جاذبه ها هستند. این شهر به اندازه برلین یا مونیخ بزرگ و شلوغ نیست. با این حال، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در آن وجود دارد.

  • شرکت های برتر برای استخدام: ایرباس، Blohm + Voss، آروبیس، بایرسدورف
  • دانشگاه های برتر: دانشگاه هامبورگ، دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ، و دانشگاه فناوری هامبورگ
  • هزینه زندگی در مونیخ: 1500 یورو در ماه
  • آب و هوا: آب و هوای معتدل دریایی با بارش های فراوان
  • هزینه زندگی در مونیخ: آلمانی و انگلیسی

به عنوان مثال، شما می توانید در منطقه تاریخی آلتونا قدم بزنید که مکانی عالی برای پیاده روی و کاوش در خیابان های سنگفرش شده با ساختمان های تاریخی و کافه های دنج است. یا از موزه‌هایی مانند Miniatur Wunderland یا موزه هنرهای زیبا Kunsthalle هامبورگ در خیابان Stadthausbrücke دیدن کنید. همچنین فعالیت های هیجان انگیزی مثل قایقرانی در رودخانه البه را انجام دهید.

علاوه بر این، هامبورگ بزرگترین شهر بندری و یک مرکز اقتصادی شلوغ است که در آن فرصت های شغلی زیادی در زمینه های مختلف از جمله لجستیک، حمل و نقل، فناوری اطلاعات و خدمات مالی وجود دارد. تعداد مهاجران در آن بسیار بالا است و انگلیسی در این شهر به طور گسترده صحبت می شود. به همین دلیل، مقصدی محبوب برای مهاجران به حساب می آید.

فرانکفورت

فرانکفورت، که اغلب به دلیل خط افق چشمگیر خود به عنوان “م منهتن آلمان” شناخته می شود؛ نه تنها یکی از بهترین شهرهای آلمان بلکه مرکز مالی و فرهنگی مهمی در اروپا است. این شهر محیطی ایده آل برای متخصصان جوان، کارآفرینان و مهاجرانی به حساب می آید که به دنبال فرصت های شغلی چالش برانگیز، کیفیت زندگی بالا و تجربیات فرهنگی غنی هستند.

در این شهر فرصت های شغلی زیادی در زمینه های امور مالی، حسابداری، حقوق و فناوری اطلاعات وجود دارد. استاندارد زندگی بالا با امنیت عمومی عالی، زیرساخت های مدرن و سیستم های حمل و نقل عمومی کارآمدی را نیز ارائه می دهد.

علاوه بر این یکی از بهترین شهرهای آلمان با امنیت بالا و فضای سبز فراوان، پارک ها و باغ های بسیار در سراسر شهر است. هر ساله نیز رویدادها و جشنواره های متعددی از جمله نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت و نمایشگاه تجاری فرانکفورت در آن برگزار می شود.

در این شهر به دلیل تعداد بالای مهاجران، انگلیسی به صورت گسترده صحبت می شود. همین امر نیز، آن را به مقصدی آسان برای مهاجران تبدیل می کند. با این حال، در صورتی که قصد زندگی در فرانکفورت را دارید، یادگیری زبان آلمانی به شما کمک می کند تا با افراد محلی بهتر ارتباط برقرار کنید و فرصت های شغلی خود را افزایش دهید.

اشتوتگارت

اشتوتگارت، پایتخت ایالت بادن-وورتمبرگ یکی از بهترین شهرهای آلمان با ترکیبی منحصر به فرد از صنعت، فرهنگ و طبیعت است. این شهر به خاطر صنعت خودروسازی پیشرفته و نوآوری های تکنولوژیکی خود مشهور شده و محیطی ایده آل برای متخصصان، کارآفرینان و خانواده ها به حساب می آید.

اشتوتگارت به عنوان مهد صنعت خودرو آلمان شناخته می شود و خانه ی برندهای مشهور خودرو مانند مرسدس بنز و پورشه است. فرصت های شغلی زیادی در زمینه های مهندسی، طراحی، تولید و تحقیق و توسعه نیز در آن وجود دارد.

جدا از قدرت صنعتی، شهر اشتوتگارت به عنوان یکی از بهترین شهرهای آلمان دارای تپه های سرسبز و تاکستان های انگور متعددی است. جنگل سیاه قرار گرفته در نزدیکی این شهر نیز یک یک مقصد گردشگری محبوب به حساب می آید.

نتیجه گیری بهترین شهرهای آلمان

انتخاب بهترین شهرهای آلمان تا حد زیادی به علایق، سبک زندگی، نیازها و اولویت های شما بستگی دارد. با این حال به صورت کلی برای راهنمایی بیشتر می توان گفت که:

  • شهر برلین با صحنه استارتاپ پر رونق، محیطی ایده آل برای کارآفرینان جوان است.
  • مونیخ، امن ترین شهر آلمان با فضای سبز فراوان، مدارس عالی و چشم انداز شغلی مطمئن، بهترین انتخاب برای خانواده ها به حساب می آید.
  • برلین و هامبورگ به خاطر داشتن فرهنگ و تارخ غنی برای دوست داران فرهنگ و هنر ایده آل است.
  • فرانکفورت به عنوان یک مرکز مالی مهم با فضای تجاری رو به رشد برای مهاجرت متخصصان مالی گزینه مناسبی خواهد بود.
  • اشتوتگارت نیز به واسطه شناخته شدن به عنوان مرکز صنعت خودرو آلمان و خانه ی برندهای مشهور بودن؛ همچنین ارائه فرصت های تحقیق و توسعه؛ محیط مناسبی برای رشد مهندسان و طراحان خواهد بود.

البته باید به یاد داشته باشید که عوامل دیگری مانند یادگیری زبان آلمانی، هزینه زندگی و فرهنگ آلمان را نیز در زمان انتخاب بهترین شهرهای آلمان باید در نظر بگیرید.